Dyra hästar?

Jag vet att jag skriver om det här lite sent MEN jag blir sjukt trött på alla som bara: "hästarna är ju super dyra" "åå kommer aldrig kunna köpa en häst de är så dyra". Visst det är dyrt men vad är det i verkligheten då? Det är inte direkt som att man går runt och köper hästar för en femkrona eller?! Hästar kan kosta flera 100.0000 på riktigt så varför gnäller vi om en häst kostar 800? Visst har du inte pengarna, spara. Är du dålig på att spara fine ditt fel, du väljer. Du väljer om du vill ha en häst eller om du inte vill ha det. Jag lovar! Vill du ha en häst tillräkligt mycket så kommer du spara eller iallafall försöka. Kom inte och säg "hästarna är så dyra jag har inte råd". Det räcker inte. Du kommer aldrig få som du vill ändå. Starstable kommer ändra priser på de lite kanske men aldrig kommer det svarta kosta 300. Starstable vill göra det verklighets troget och jag förstår de för hur kul skulle det vara om vattnet var lila och marken blå? På riktigt kan en häst kosta allt mellan 5000-500.0000. Fattar ni hur sjukt stor skillnad det är?
Gammal bild.
 
Jag vill inte att min blogg ska vara en gnällblogg men det ska vara en blogg där jag delar med mig av MINA åsikter och tankar kring starstable.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback