Emma & Nappes äventyr

Ända sen jag kom till Jorvik har jag ridit C-ponnyn Nappe eller Napoleon som han egentligen heter. Min morfar äger honom men har inte tid att rida han och sen är han ju för stor och tung. Nappe är världens bästa ponny! Det var han jag lärde mig rida på. Det var första gången jag hälsade på min morfar. Vi har plockat massor med rosetter i hoppning och terräng men också skapat massor av minnen tillsammans. Jag kommer ihåg första gången jag skulle hoppa med han. Då var han super busig och bockade typ hela tiden. Nu är vi bästa vänner och gör allt tillsammans. Min bästa människokompis heter Annie hon rider en D-ponny som heter Pitte. Jag och Annie rider ut tillsammans och tränar också för den delen.

Detta är då den inledande texten i serien Emma & Nappes äventyr. Jag har inte bestämt när den ska komma ut och hur och ofta. Den kommer iallafall hålla på nu under sommarlovet. Det är en slags fanfic fast ändå inte. Serien utspelar sig på Jorvik.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback